Ηλεκτρονική διόρθωση προδήλου σφάλματος
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο από φέτος δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική διόρθωση προδήλου σφάλματος που αφορά τα περιουσιακά τους στοιχεία. Μέχρι πρότινος η διόρθωση πρόδηλου σφάλματος πραγματοποιούταν μόνο στο αρμόδιο Κτηματολογικό γραφείο, όμως τώρα μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά. Η δυνατότητα αυτή απαλλάσσει τους πολίτες από όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα της διόρθωσης, δίνοντας τη δυνατότητα άμεσης διόρθωσης.
Τι είναι το πρόδηλο σφάλμα;
Ως πρόδηλο σφάλμα ορίζεται ένα λάθος που έχει πραγματοποιηθεί κατά τη διαδικασία της κτηματογράφησης και είναι φανερό με την πρώτη ματιά. Οι ανακρίβειες που αποτελούν τα πρόδηλα σφάλματα συνήθως αφορούν τα παρακάτω:
- Προσωπικά στοιχεία δικαιούχου
- Τίτλος κτήσης
- Ιδιοκτησιακό αντικείμενο (π.χ. οριζόντια ιδιοκτησία)
- Καταχωρηθέν δικαίωμα (π.χ. ποσοστό κυριότητας επί του ακινήτου) κ.ά.
Τι είναι η ηλεκτρονική διόρθωση προδήλου σφάλματος στο Κτηματολόγιο;
Μια από της ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για τη διόρθωση πρόδηλων σφαλμάτων. Η υποβολή αιτήσεων πραγματοποιείται μέσω μιας διαδικτυακής υπηρεσίας. Η πρόσβαση στην υπηρεσία από τους δικηγόρους πραγματοποιείται από μια υπηρεσία πρόσβασης που παρέχεται από την ολομέλεια των δικηγορικών συλλόγων.
Ποιες είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για τη διόρθωση του προδήλου σφάλματος ηλεκτρονικά;
Για την υποβολή αίτησης διόρθωσης προδήλου σφάλματος ηλεκτρονικά πρέπει να ισχύουν δύο προϋποθέσεις. Πρώτον, ο δικηγόρος που θα την πραγματοποιήσει να διαθέτει λογαριασμό της ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων. Δεύτερον, ο χρήστης θα πρέπει να κατέχει ψηφιακό πιστοποιητικό αναγνωρισμένο σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία EU99/93 και με το προεδρικό διάταγμα 150/2001.
Ποια είναι τα στοιχεία που απαιτούνται στη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης για τη διόρθωση του πρόδηλου σφάλματος;
Η ηλεκτρονική αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:
- Τα ακίνητα που αφορά η διόρθωση.
- Τα στοιχεία του ατόμου που αιτείται τη διόρθωση.
- Την υποκατηγορία διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος.
- Την περιγραφή του προς διόρθωση σφάλματος.
- Τα στοιχεία των δημοσίων εγγράφων από τα οποία προκύπτει το σφάλμα.
Ηλεκτρονική διόρθωση προδήλου σφάλματος στο Κτηματολόγιο: Πώς πραγματοποιείται η διαδικασία;
Συνοπτικά, η διαδικασία ηλεκτρονικής αίτησης περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:
- Προεργασία υποβολής της αίτησης: η προεργασία υποβολής της αίτησης περιλαμβάνει τη δημιουργία «ψηφιακού φακέλου». Ο χρήστης οφείλει να συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την υποβολή της αίτησης. Έτσι, δημιουργείται ένας ψηφιακός φάκελος με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
- Υποβολή αίτησης προς καταχώριση: μετά τη δημιουργία του «ψηφιακού φακέλου», ο χρήστης συνδέεται με την υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής. Στη συνέχεια, αιτείται ψηφιακά την καταχώρηση και λαμβάνει έναν Αριθμό Πρωτοκόλλου. Μετά από αυτή την ενέργεια δεν επιτρέπεται η περαιτέρω επεξεργασία του «ψηφιακού φακέλου». Η υποβολή της αίτησης για τη διόρθωση πρόδηλου σφάλματος ηλεκτρονικά πραγματοποιείται εργάσιμες μέρες από τις 8:30π.μ. έως τις 13:30 μμ.
- Αυτόματη τιμολόγηση: η υποβολή των αιτήσεων διόρθωσης πρόδηλων σφαλμάτων πραγματοποιείται ατελώς.
- Έλεγχος νομιμότητας: μετά τον έλεγχο νομιμότητας της αίτησης, ακολουθεί η καταχώριση ή η απόρριψη της αίτησης.
Η ηλεκτρονική διόρθωση του προδήλου σφάλματος στο Κτηματολόγιο μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα. H μόνη προϋπόθεση για την άμεση επίλυση του προβλήματος είναι η συμμετοχή ενός έμπειρου στα ζητήματα του Κτηματολογίου δικηγόρου.
Η Δικηγόρος Παρασκευή Βασιλοπούλου, απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πιστοποιημένη διαμεσολαβήτρια διακρίνεται από μεγάλη εμπειρία στα νομικά ζητήματα που σχετίζονται με το Εθνικό Κτηματολόγιο. Η συνεργασία της με εξειδικευμένους επαγγελματίες που σχετίζονται με την κτηματολόγηση σας εγγυάται την άμεση διόρθωση πρόδηλων σφαλμάτων. Επικοινωνήστε μαζί μας και κλείστε το ραντεβού σας.